5 Nisan 2007 Perşembe

Sangria

Yağmurlar geçecek ve bahar gelecek...

Sıcak kahveler, yerini soğuk içeceklere bırakacak. (Ben hevesle Starbucks şaheseri Mocha Coconut bekliyor olacağım.)
Ama şimdiye kadar tanışmamış olanlar bu yaz mutlaka Sangria ile buluşacak...

Eski notların arasından bana göz kırpan bir dergi sayfası sayesinde yeniden Sangria aşkım alevlendi:)

Sangria aslında şarap ağırlıklı, meyvelerle yapılan hafif bir içki. En büyük numarasıysa, hafif görünüp, birden ve çaktırmadan son darbeyi vurması... Yani "yahu meyve suyu gibi birşey bu" diyerek 1 sürahiyi devirdikten sonra başınıza gelenleri anlıyorsunuz, ama artık çok geç oluyor... (Ben bu durumu çok önceden etrafımdan çok iyi gözlemlediğim için, o sınırı hiç geçmedim, şanslıyım yani...)

İşte size çok basit, evde kısa bir sürede hazırlayabileceğiniz Sangria tarifi:

Malzemeler:

1 lt. Kırmızı Şarap
1/2 lt. Fanta Portakal ya da muadili
1 kapak konyak (olsa iyi olur)
1 kapak viski (olsa çok iyi olur)
2 limon (küp küp doğranacak)
2-3 yemek kaşığı toz şeker
1-2 "çubuk" tarçın
(1 şeftali, 1 elma küp küp kesilip malzemeye eklenirse harika olur)

Yapılışı:

Büyük bir sürahi veya çukur bir kaba (makbul olan kocaman bir cam çukur kaptır) tüm malzemeyi sırayla koyun, ve tahta bir kaşıkla karıştırın. Biraz bekletin, bol buz ilave ederek soğuk servis edin. Fazla abartmayın, tadında bırakın, işin suyunu çıkartıp tadını kaçırmayın.

(Ya da Ankara'daysanız İran caddesinde Niki Bistro'ya gidin... hem muhteşem lezzetteki yemeklerini tadın, hem de Sangria'nın tadını çıkarın... Ama hesap geldiğinde lütfen beni anmayın!...)

0 comments:

Yorum Gönder