29 Eylül 2009 Salı

Gemi Beklemek

Bundan uzun yıllar önce (1999 diyelim), henüz sadece sürücü ehliyeti sahibi ama sürücü becerisi yoksunu bir heyecanlı gençken, bir araba almak üzere yola çıkmıştık. Önümüzde iki seçenek vardı, Peugeot 106 ya da Fiat Palio arasında seçim yapmaya çalışıyordum. Peugeot biraz ağır bassa da hayatımda ilk defa duyduğum bir kavram, kararımı yeniden gözden geçirmek zorunda bırakmıştı beni:
"Kusura bakmayın, sizden şimdi peşinat almam gerek ama arabanın elinize geçmesi 1 ayı bulur. Gemi bekliyoruz şu anda..."
Hiç anlam verememiş, hatta kapıdan girdiğimiz andan itibaren son derece ilgisiz davranan "tok satıcı"nın bizi sallamaya çalıştığını, "gemi beklemek" gibi komik bir kavramın gerçek gerekçe olamayacağını düşünmüştüm...
Kimse içime sinmeyen bir şeyi yapmam için ikna edemez beni! Üstüne bir de diğer taraftan bize son derece uygun fiyatlı bir seçenek sunulunca hemen kararımızı vermiştik ve bir anda bir Palio sahibi olmuştum...

O gemiye uzaktan el sallayışımızın üzerinden 10 yıl geçti...
Askerlik dönüşü bir geçici mobillik dönemim vardı, onu tazelemek de tam planladığım gibi sonbahara, yani 2010 model araçların piyasaya çıkış dönemine rast geldi. Birtakım seçenekler değerlendirildi (ki ben bu araştırma sürecinin uzamasından gerçekten çok rahatsız oluyorum, keşke hemen olsa bitse hızlıca her şey!) ve sonunda bir modele karar kılındı. Bir yandan da ÖTV indirimini yakalama çabasında olduğum için, ben tüm işlemleri hızlıca tamamlamaya niyetlenmişken yine o sihirli cümleyle karşılaştım:

"İşlemleri yapalım, indirimi de yakalayalım, ama arabanın gelişi ay sonunu bulur. Gemi bekliyoruz..."


"Hayat aynı şeyleri tekrar tekrar yaşamaktan ibarettir aslında..." gibi bir özlü söz var mı acaba? Yoksa da artık oldu! Muhtemelen o an odada bulunan hiç kimse benim neden gülümsediğimi anlamamıştır, en fazla 3 hafta nasıl bekleyeceğimi düşündüğüm gelmiştir akıllarına... Oysa hayatın tam ortasında hep karşımıza çıkan "dejavu" diye bir kavram var, ben de bir kez daha onunla yüzleşiyorum işte.
3 haftanın dolmasına birkaç gün kaldı. Eğer yolda batmadıysa, gemi limana yanaşmış olmalı! Emin değilim ama büyük ihtimalle şimdi de "tırlara yüklendi, yoldalar" süreci vardır... Bekleyelim ve görelim bakalım...

Bir de son not; hayatınızın her anında (ya da herhangi bir anında) küçük ya da büyük farketmez, bir şeyler isterken dikkatli olun, gerçek olabilirler!

(Fotoğraflar: Gemi yolculuğunu tamamlayarak karayla buluşan New Ford Fiesta'lar...)

0 comments:

Yorum Gönder