1 Ekim 2007 Pazartesi

Senfonik Şebnem

Ben bu kadını seviyorum... Ben bu kadının yaptığı işleri seviyorum... Ama bu ikisinden daha önemli olan şu ki; ben bu kadının işini yapma tarzını seviyorum...

İlk albümü çıktığında bir arkadaşım öylesine çok seviyordu ki onu, sürekli kulağında walkman kulaklığı onun şarkılarını dinleyerek dolaşırdı.. Ben de onun yanında dinleye dinleye meraklanıp almıştım albümü. Herkesin bildiği "Bu aşk fazla sana", "Vazgeçtim dünyadan" ve "Fırtına" gibilerinin yanında, "Deli Kızım Uyan" ve "Yağmurlar"a takılmıştık biz.

Sonrasında devamı geldi.. Şebnem iyi şarkılar, başarılı albümler ve iyi bir pazarlama stratejisinin yanında, bir rock yıldızının nasıl yaşaması gerektiğini çok iyi özümseyerek kendini medyadan uzak tuttu. Belki de bu yüzden onun daha sağlam bir hayran kitlesi oluştu, ve belki de bu yüzden insanlar onu daha yakından tanıyabilmek, dudaklarından dökülecek üçbeş özel cümleyi duyabilmek için konserlerine akın ettiler... Ve tabi ki diğerlerinden çok farklı ve başarılı çizgideki konser performansları için...

Geçmişi fazla uzatmamalı; Şebnem, 10 Mart 2007'de Bostancı gösteri Merkezi'nde "İstanbul Symphonic Project"le birlikte verdiği eşsiz konserin CD'sini ve DVD'sini piyasaya çıkardı. Bu tür konerlerden bazılarının organizasyonunda bulunmuş biri olarak ön hazırlık döneminin ne kadar ciddi ve zorlu geçtiğini, dolayısıyla tüm ekibin işi ne kadar ciddiye alması gerektiğini çekinmeden söyleyebilirim. Şenem'in bu işi ne kadar ciddiye aldığını görmeniz için de onun menajeriyle tanışmanız fazlasıyla yetecektir... Yapılacak olanın sadece bir konser vermek değil, bunun yanında o performansı kaydetmek, bir albüm ve DVD olarak ortaya çıkarmak... Belki de Türkiye'de bu tür işlerin başarıyla yapılmasına pek alışık olmadığımız için bu çalışmayı ayrı bir yere koymak istiyorum ve bence hem DVD albüm, hem de bu CD kendisine Türkiye müzik tarihinde çok özel bir yer edinecek... Şarkıların seçiminden, kayıt kalitesine, seyircinin katılımından Şebnem'in heyecanına kadar dört dörtlük bir performans ve o peformansın sunumu var bu albümde...

Şebnem Ferah NTV'de "24 Saat" programında Banu Güven'in konuğu olmuş ve bu projeyi anlatmıştı:







(Konsere ait alttaki fotoğraf Şebnem Ferah Fan Sitesi seboist.com'dan alıntı.)


Öte yandan benim gibi "Bugün" ve "Sigara" tutkunlarını da fazlasıyla memnun edecek yorumlar gerçekten çok etkileyici... Bir de özellikle "Babam, Oğlum";

"sevgilim ve dostum
babam, oğlum
arkadaşım, aşkım
her şeyimdin sen

çok zaman geçti gitti ikimizden
özür dilerim seni üzdüysem
sadece dinle hiçbir şey düşünmeden
şimdi bunlar geldi içimden

bu akşam seni çok özledim
bütün şarabı tek başıma içtim
kırgınlığım bile geçti kalmadı
şimdi bunlar geldi içimden..."

0 comments:

Yorum Gönder